פסיכותרפיה להחזרת אהבה

שלחי לחברה

פסיכותרפיה להחזרת אהבה עי טיפול רגשי

כשהיא באה אלי היא אפילו לא ידעה שהיא באה בשביל החזרת אהבה, משום שהיא והחבר שלה היו כבר הרבה שנים ביחד, ולכאורה הכל היה בסדר. היא חשבה שהיא באה לטפל בנושאים כמו עבודה בחיים שלה, ולחץ נפשי.
עברנו ביחד תהליך של פסיכותרפיה, ובהדרגה היא התחילה להסכים להרגיש את הרגשות שלה, ואפילו לבכות. בהתחלה היא חשבה שבכי זו חולשה ומניפולציה, ורק בהדרגה, כשהיא הסכימה להרגיש את הכאב, היא יכלה להתייחס אל הבכי כאל ביטוי של הכאב הזה.
בגלל שהיה לה מקום וזמן בו יכלה לבכות על דברים כואבים בעברה נפתחה אצלה האפשרות להפסיק לשפוט רגשות כחולשה ולהיות רכה יותר, ולפתע היא גילתה שמערכת היחסים שלה עם בן הזוג שלה השתפרה בעקבות כך עד מאוד, והיא כוללת היום הרבה יותר אהבה, בטחון וקירבה.
אולי זו לא החזרת אהבה, אבל האהבה שלהם לבטח עלתה מדרגה. ומאוחר יותר בחיים, כשהיה איום של פרידה, היא ידעה איך לשוב ולהתחבר לרגשות שלה, לרפא את מה שצריך היה לרפא, להסכים לרכות וכך לשוב ולהפתח כלפיו – ולהחזיר את האהבה ביניהם.
 

פסיכותרפיה להחזרת אהבה עי ריפוי העבר 

מאז פיתח פרויד את תורת הפסיכולוגיה המודרנית שואפים הפסיכולוגים לעזור למטופלים שלהם באמצעות שחזור העבר וטיפול בטראומות שנוצרו אז, מתוך אמונה שהבנה וריפוי של העבר משחררים אותנו לחיות חיים מלאים, מאושרים וחופשיים בהווה.
כולנו נושאות בקרבנו זכרונות עבר כאובים שהשפיעו על מגוון אפשרויות ההתנהגות שלנו, וכאשר אלה זוכים להתייחסות ולריפוי פתאום נפתחות לפנינו אפשרויות חדשות ומגוונות בחיים.
במהלך ילדותה של אותה בחורה לא היו לה הזדמנויות לבכות את כאביה. רגשות ובכי נתפשו במשפחתה כחולשה, וכמו רבות מאתנו, גם היא למדה לתפקד היטב, לחיות טוב ואפילו להיות מאושרת. אך רק כאשר התאפשר לה בפגישות לבכות ולבטא את כאבה ורגשותיה ללא שיפוט, ביקורת או השפלה, יכלו אותם כאבי העבר לעזוב אותה, וחייה הפכו מאליהם לקלים, פשוטים ומאושרים יותר.
המצב הזה איפשר לה לאהוב יותר את עצמה, ולהביא הרבה יותר אהבה לחייה – ואפילו להחזיר אהבה.
 

סיכום: החזרת אהבה עי פסיכותרפיה - הדרך המהירה יותר

לא חייבים להתחייב לתהליך של פסיכותרפיה בשביל החזרת אהבה – אהבה שלו אליך, או אהבה שלך לעצמך. פשוט, שבי עם עצמך ותבדקי - איך תרגישי אם במשך שבוע שלם תרשי להרגיש את מה שאת מרגישה? איך תרגישי אם תפסיקי לשפוט את מה שאת מרגישה? איך תרגישי אם במקום לפעול מתוך הרגשות שלך תסכימי רק לשבת בשקט וללמוד מהם?
 
אם את רוצה לגלות עוד על החזרת אהבה
מוזמנת ליצור איתי קשר
© מיכל רון, 2005

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.

WhatsApp icon by Icons8