רווקות מאוחרת: איך למצוא אהבה אחרי גיל 35

רווקות מאוחרת

רווקות מאוחרת היא אחד הנושאים שאני הכי אוהבת לעבוד עליהם.
למה?
משום שאנשים שהגיעו לרווקות מאוחרת הם בדרך כלל מצליחים יותר, חכמים יותר, ויודעים מה טוב בשבילם, ולרוב, כמו שהם הצליחו ומצליחים בעבודה שלהם, הם גם מצליחים ליצור לעצמם אהבה גדולה וטובה!
זו המסקנה אליה הגעתי אחרי יותר מ 15 שנים של עבודה על הנושא.
 

רווקות מאוחרת: למה זה קורה

האם חשבת אי פעם על האופן שבו את יוצרת את הרווקות המאוחרת בחייך?
את אולי מאוד רוצה למצוא אהבה, אבל אולי אינך מודעת לפחד ולכאב הכרוכים במערכת יחסים אינטימית כדוגמת נישואין. כלומר, אולי באופן לא מודע את לא מוצאת אהבה משום שאת מתכחשת לפחד הכרוך בהתקרבות, או לכאב הכרוך בויתורים. כל עוד אינך מודעת לרמות הרגשיות העמוקות יותר – הפחד והכאב – חייך מתנהלים, למעשה, על-ידי אותן רמות רגשיות בלתי מעובדות.
בתרפיה חושפים את מה שכואב ומפחיד כדי לאפשר לנו לשנות מצבים כרוניים כמו רווקות מאוחרת וכדי למצוא אהבה.
 

איך למצוא אהבה גם אחרי רווקות מאוחרת

אפשר להתייחס לרווקות המאוחרת כאל סימפטום או מצב כרוני שרוצים לשנות אותו, ויש שיטות שונות שעוסקות בשינוי מצבים כרוניים – פיזיים, רגשיים, מנטליים, או התנהגותייים. אפשר לשנות מצב של רווקות ולמצוא אהבה כמו שמשנים מצב כרוני של מיגרנות או בעיות שינה (מצב פיזי); מתח, עצבנות, דכאון (מצב רגשי); דאגות (מצב מנטלי); או עישון (מצב התנהגותי) – מהמקום הזה התחלתי לעבוד לפני 15 שנים, ואכן, היו לי הרבה הצלחות בעזרת שיטת גרינברג.
אבל אחרי כעשר שנות עבודה שיניתי את שיטת העבודה שלי, כי גיליתי שאפשר למצוא אהבה ולסיים רווקות מאוחרת הרבה יותר מהר אם גם את שותפה בתהליך. בפסיכולוגיה אלטרנטיבית, למשל, אני מתייחסת לרווקות כאל סימפטום שהוא תוצאה של דפוס כלשהו, שנוצר או נלמד בזמן כלשהו בהיסטוריה האישית שלך כנסיון להמנע מפחד או מכאב. הדפוס הזה יכול להיות שכלתנות, ביישנות, התמסרות, וכד'. 
כשאותו דפוס נפתר, כשאנחנו מודעים למה שמפחיד אותנו או כואב לנו ומרפאים את זה, אנחנו מגלים לבד איך למצוא אהבה.
 

סיכום: לגלות את הסיבה לרווקות מאוחרת ואת הדרך למצוא אהבה

אם ננתח את הרווקות המאוחרת כמצב כרוני, הרי שניתן להבין גם מצב זה כתוצאה של דפוס לא מודע שמשאיר אותך לבד. לדוגמא: דפוס רגשי של דכאון או התמכרות לעבודה, שלא באמת מאפשר לנו להכיר אנשים, לאהוב ולשמוח, או דפוס מחשבתי מסויים – אני לא מספיק טובה, אף אחד לא יאהב אותי, וכד'.
חשוב להכיר בכך שאותם דפוסים נוצרו כנסיון להמנע מכאב, כדוגמת כאב הדחיה, או מפחד - הפחד להכיר אנשים חדשים ולהתקרב אליהם, הפחד לשנות את צורת החיים הקיימת, וכד'.
כמו שכתבתי לך קודם, אני מאוד אוהבת לעבוד על רווקות מאוחרת, משום שמדובר בדרך כלל באנשים שכבר נמצאים על המסלול להגשמה עצמית מקצועית, ותהליך הגילוי העצמי והמודעות שעוברים בתרפיה הוא גם מאוד מעניין, גם מעניק להם כלים לחיים, וגם עוזר מאוד למצוא אהבה. העבודה המשותפת בפסיכותרפיה מאפשרת לחשוף את הדפוסים היוצרים את הרווקות הכרונית, ולעבוד עליהם. בהדרגה לומדים להכיר אותם ולהפסיק את האוטומטיות שלהם, שניהלה אותנו עד כה. במצב זה יש לנו יותר חופש לבחור באפשרויות שונות וחדשות ולשנות מצבים שהיו כרוניים בחיינו, וכמובן – למצוא אהבה!
 
אם מעניין אותך להגיע לפגישת היכרות ולגלות מהם הדפוסים האישיים שמשאירים אותך במצב של רווקות כרונית, ואיך לרפא אותם כדי למצוא אהבה, מוזמנת לפנות אלי
© מיכל רון, יולי 2004

מאמרים קשורים: 

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.