גייז – האגדה

שלחי לחברה

גייז - האם אני גיי?

זו השאלה ששאל אותי ארנון. ובכן - אין דבר כזה גייז, אין דבר כזה הומו!!! לכן מדברים על 'העדפה מינית' או 'נטיה מינית'.
יש כאלה שחושבים רק על בנות - ואולי אפשר לאמר עליהם שהם 'סטרייטים', ויש כאלה שחושבים רק על בנים - ואולי אפשר לאמר עליהם שהם גייז.
השאר, ומדובר על 80% - 70% מהאנשים, נמצאים איפשהו באמצע, והם 'מעדיפים' או 'נוטים' יותר להעדיף לקיים מין עם גברים או עם נשים. בתאוריה, לפחות, הם יכולים להמשך או לממש יחסי מין גם עם גברים וגם עם נשים. ככה, לפחות, לפי דו"ח קינסי.
לאנשים האלה אפשר לקרוא גייז, או הומואים או לסביות, אפילו שבדרך כלל החברה מחשיבה אותם כסטרייטים. 
מי שנמשך במידה שווה גם לגברים וגם לנשים נמצא בערך באמצע, ויכול לבחור כאוות נפשו - יכול להיות גם נחמד, לא? (: 
 

משפחות שונות של גייז, ואופנים שונים של יציאה מהארון

אני מכירה אשה שנישאה וילדה 3 ילדים, ובשלב כלשהו בחיים התגרשה, וחיה כיום עם בת זוג. האם הן סטרייטיות או גייז?
אני מכירה גברים שנישאו והולידו ילדים, ואז התגרשו ובחרו 'לצאת מהארון'. הם גייז?
אני מכירה גם גבר שחי בזוגיות חד-מינית עם גבר אחר מעל ל 15 שנים, ובשלב כלשהו בחיים הוא החליט שהוא רוצה ילדים, והיום הוא נשוי באושר ואב ל 3 ילדים, ואנשים חושבים שהוא סטרייט.
קל לראות שהכל פתוח והכל אפשרי, ולפחות בהרבה מהמקרים האבחנה בין גייז לסטרייטים די מטושטשת.
 

גייז: סקס, מין ומיניות

קל לנו להשתמש בהגדרות כמו 'גייז' או 'סטרייט', אעפי שבתכלס אנשים כאלה לא ככ קיימים - כמו שאין דבר כזה 'ימין' או 'שמאל', כי תמיד יהיה משהו יותר ימני מה'ימין', שייחשב 'שמאל' ביחס אליו. באותו האופן, אצל רוב האנשים העובדה שהם גייז או סטרייטים תלויה במידה רבה בנסיבות ובהעדפות, ולאו דווקא במשהו מולד.
כל אחד מאתנו קיבל את החיים שלו כהזדמנות ליצור את מה שהוא רוצה, את מה שיעשה לו טוב, וצריך הרבה אומץ והרבה יוזמה כדי לעשות את זה. תכופות אנחנו חווים את המתנות שניתנו לנו כעול, או בעיה, או אפילו קונפליקט פנימי, אבל מאידך – ממש שווה להשתמש במי שאנחנו ובמה שקשה לנו כהזדמנות של גילוי אישי, ביטוי אישי, וצמיחה אישית!
גם אם זה דורש תהליך אישי כדי לגלות את העובדה שאתה שייך לגייז, ואז גם להסכים עם זה, חשוב תמיד לדעת ולזכור שגם לגייז יש את הזכות שלהם לאהבה ולאושר, ואת האפשרות שלהם לאהבה ולאושר, וחשוב שגם אתה תגשים את מי שבאת להיות בעולם הזה – ותצטרף להרבה מאוד גייז שהופכים את העולם הזה למקום טוב יותר!
 
שיהיה המון בהצלחה,
©מיכל רון, אוגוסט 2012

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.

WhatsApp icon by Icons8