נישואין בגיל צעיר – יחד עם קריירה!

שלחי לחברה

נישואין בגיל צעיר – מה חשוב להביא בחשבון

שירה מילאה את שאלון האהבה כדי להבין טוב יותר את הזוגיות שיש לה עם יוסף, ואני שמחתי על האפשרות להדריך זוג ככ מקסים בתחילת דרכו הזוגית. כי יש כמה טעויות שעלולים לעשות בגיל צעיר – ולהתחרט עליהן אחכ כל החיים, אפילו אם יש אהבה ומצליחים בסוף לשלב גם נישואין וגם קריירה. כי יש דרך טובה וקלה יותר לעשות את זה.
 

נישואין בגיל צעיר או קריירת ניהול?

יש אנשים שזה בסדר אם הם יתחתנו בגיל צעיר – משום שהזוגיות לאו דווקא תעכב את ההתפתחות האישית שלהם בחיים. אבל אנשים שמחכה להם קריירה, ובעיקר נשים מנהיגות, עלולות להפסיד הרבה בחיים אם יתחתנו בגיל צעיר.
במקרה של שירה ושל יוסף – שניהם אנשים גדולים, שחושבים בגדול. שניהם אנשים עם לב טוב, שניהם חכמים, שניהם אנשים שאכפת להם על אנשים אחרים, וגם כשהם בזוגיות הם חושבים לטווח הרחוק, ולא רק חווים את ההתאהבות הזמנית.
במלים אחרות: שניהם מנהיגים, שניהם נולדו לנהל ולעזור לאנשים אחרים.
 

המחיר של נישואין בגיל צעיר

בגיל צעיר הפוטנציאל האישי שלנו עוד לא הספיק להתפתח, כך שיש מצב, לצערינו, שחתונה בגיל צעיר עלולה להתגלות כטעות שעצרה אותנו בחיים.
יש דברים שאפשר להספיק לפני שיש ילדים ומחויבות, ויש דברים שהרבה יותר קשה להספיק אחרי שיש ילדים ומחויבות – וזה תלוי במידת הפוטנציאל האישי שיש לכל אחד מאיתנו.
 
אני זוכרת בחורה צעירה שפנתה אלי לייעוץ. היא רצתה להתחתן ולהקים משפחה – משום שזה הדבר הכי חשוב בחיים, והיא צודקת – המשפחה שלנו זה אכן הדבר הכי חשוב בחיים,
אבל דווקא לכן ככ חשוב קודם ללמוד ולעבוד בעבודה שאנחנו אוהבים, לפני שמקימים משפחה.
חשוב למצוא עבודה שיכולה לפרנס אותנו בכבוד גם כשיש לנו ילדים, עבודה שנשמח להמשיך ולעבוד בה – שתתמוך בנו, בהתפתחות שלנו, ובמשפחה שלנו, במקום להתחרות על הזמן ותשומת הלב שהיינו רוצים להעניק למשפחה שלנו.
 

איך קריירה של מורה מאפשרת נישואין בגיל צעיר יחסית

במקרה שלה – החלום הכי גדול שלה היה להיות מורה.
הצעתי לה שתלך ללמוד – בגילה ובמצבה היא יכלה לעשות זאת בקלות, ואז לעבוד שנה או שנתיים, ואז להתחתן ולהביא לעולם ילדים. ואכן, בחמש השנים שחלפו עד שסיימה את הלימודים ורכשה נסיון בעבודה היא הספיקה להכיר בחור שגם הוא למד באוניברסיטה, וביחד הרבה יותר קל להם גם לפרנס, וגם להשאיר זמן פנוי ומשותף לעצמם ולילדים.
אם היא היתה מתחתנת בגיל 20 כמו שהיא חשבה בהתחלה לעשות היא היתה מתחתנת עם בחור צעיר שלא למד, שכל החיים ירוויח שכר מינימום או טיפה יותר. גם היא לא תספיק לרכוש מקצוע, כך שגם היא תרוויח משכורת מאוד נמוכה, וכל החיים שלה היא תצטרך לעבוד המון שעות בעבודה לא מספקת שבקושי תאפשר למשפחה שלה לחיות בצמצום, במקום לבלות יותר זמן עם הילדים שלה – שיגדלו אצל אמא לא מסופקת שחיה חיים קשים ):
קריירה של מורה מאפשרת עבודה בשעות מאוד נוחות, משכורת סבירה ומעלה, ימי חופשה בזמן שהילדים בחופש, חופשת לידה משולמת, עבודה שמחכה לה תמיד (כי תמיד חסרים מורים), זכויות סוציאליות מלאות + קרן השתלמות + שנות שבתון + פנסיה מלאה, ועוד כמה צ'ופרים.
יותר שווה, נכון?
 

קריירות שמתעכבות בגלל נישואין בגיל צעיר

מי ששואפת לקריירה של מורה יכולה להרשות לעצמה להתחתן בגיל צעיר.
מי שנולדה להיות מנהלת, או מי שבוער לה לפתח קריירה – אם תתחתן בגיל צעיר ותוליד ילדים – עלולה לגלות שקשה לה מאוד להביא את הפוטנציאל שלה לכדי מימוש.
לכן אני מציעה לך להיות ישרה עם עצמך, לחשוב 20 שנים קדימה – לזמן שהילדים כבר לא ככ יזדקקו לך, ורק אז לבדוק מה היית רוצה לעשות בחמש השנים הבאות – לקדם את הקריירה שלך, או להקים משפחה.
 

אז מתי להתחתן? עד מתי לחכות להקים משפחה?

עד שאת מרגישה שהגעת למצב מקצועי שבו תמיד ירצו אותך, ותמיד תהיה לך עבודה.
זה יכול להיות אפילו משהו קטן כמו מנהלת חשבונות – שאפשר לעשות מהבית, בעלת עסק קטן – כמו משפחתון (שמאפשר לך לגדל את הילד שלך + 2 או 3 ילדים, שמשלם כל אחד 3,000 שח, וכך יש לך גם הכנסה וגם זמן להיות עם המשפחה), מנהלת משרד עם נסיון – ונשים רבות הן מנהלות בחסד, או כל עבודה אחרת שתאפשר לך גם 'להרים את הראש מעל המים' מבחינה כלכלית, וגם להקדיש זמן למשפחה.
אני מעודדת אותך לחשוב הכי בגדול שאת יכולה! חבל שתבזבזי שנים מיותרות רק כדי לאזור את הביטחון העצמי שצריך כדי להעיז ולעשות את מה שנולדת לעשות, את מה שאת יכולה לעשות כבר עכשיו.
 

מה אפשר לעשות במקום להתחתן בגיל צעיר?

אז הגיע הזמן להשתמש בשכל כדי להרגיע את הלחץ.
בן הזוג שלך רק נלחץ מזה שאת רוצה להתחתן – לפני שהוא הספיק לפתח את הקריירה שלו, ואת הקריירה שלך זה בטח רק עוצר, ואולי גם מחסל.
אם באמת מצאת את הגבר שאת אוהבת, ואם הגעתם כבר לנקודה שבה אתם מדברים על חיים משותפים ועל חתונה, עדיף לשניכם להתארס ולעבור לגור ביחד, ואולי גם לקבוע נקודת ציון בעתיד שבה תינשאו –
3 שנים לאחר שג'וזף יפתח את המסעדה שעליה הוא חולם,
חצי שנה לאחר שתקבלי קביעות בעבודה,
שנה אחרי שתחסכו מספיק כסף כדי לקחת משכנתא,
או כל ציון דרך אחר בעתיד המשותף שלכם,
שיבטיח ששניכם תוכלו גם לעבוד בעבודה שתאהבו, ושתאפשר לכם לתרום לחברה,
וגם תשאיר לכם מספיק זמן כדי להנות מהמשפחה.
 
ובינתיים מה? להתקדם בעבודה ובהיבט הפיננסי של החיים –
כי גם הם, ולא רק האהבה, מהווים חלק חשוב בחיים!
 
מה דעתך?
אשמח למשוב (:
ושיהיה המון בהצלחה!
 
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתפי אותו.
אם את רוצה לקבל את המדריך לזוגיות – כתבי לי בלינק הזה
 
©מיכל רון, מאי 2018

שלחי לחברה

הצהרה: יש לראות את הכתוב באתר זה כהצעה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מכל סוג שהוא.

WhatsApp icon by Icons8